ویتامین E  و سلنیوم خطر سرطان پروستات را افزایش میدهند
پزشک شما

ویتامین E و سلنیوم خطر سرطان پروستات را افزایش میدهند

27 فروردین 1393

 

نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌‏دهد مصرف مکمل‌‏های ویتامین E و سلنیوم، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان را دو برابر افزایش می‌‏دهد.
به گفته دکتر Alan Kristal خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که دارای مقادیر بالای سلنیوم هستند، در صورت دریافت مکمل های حاوی سلنیوم دو برابر می شود.
در این مطالعه از داده های مطالعه پیشگیری از سرطان ویتامین E و سلنیوم (SELECT) که در سال 2001 آغاز شده بود استفاده شد. هدف از این مطالعه این بود که مشخص شود آیا مصرف ویتامین E  با دوز بالا (۴۰۰ واحد در روز و یا ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم در روز) می‌‏تواند از ابتلای مردان به سرطان پروستات جلوگیری کند یا خیر.
 این تحقیقات که از سال ۲۰۰۱ آغاز شد، قرار بود ۱۲ سال به‌‏ طول انجامد اما در سال ۲۰۰۸ به‌‏دلیل مصرف زیاد ویتامین E و سلنیوم و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات متوقف شد. در این مطالعه مردان روزانه mcg 200 سلنیوم و IU 400 ویتامین E دریافت می کردند. توصیه های عمومی به بزرگسالان برای دریافت روزانه سلنیوم mcg 55 و برای ویتامین E IU 22 می باشد.
ضمن این تحقیقات دانشمندان متوجه شدند که برخلاف تصور عمومی مبنی بر مفید بودن این مکمل‌‏ها برای سلامت افراد نه تنها ویتامین  E و سلنیوم در جلوگیری از سرطان پروستات کمکی نمی‌‏کند بلکه مصرف بیش از حد آن نیز خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌‏دهد.
منبع:
 
Source: Alan Kristal, et al “Baseline Selenium Status and Effects of Selenium and Vitamin E Supplementation on Prostate Cancer Risk” Feb. 21, 2014, Journal of the National Cancer Institute.
 
تعداد بازدید: 2760

نظرات کاربران

ارسال نظر

Captcha